2016. szeptember 16., péntek

Kevert, gyors mézes




Ma kicsit elvarázsolt vagyok, mert a párommal ma ünnepeljük az évfordulónkat! Ennek apropóján sütöttem ezt a finomságot. 15 részre vágtam fel a sütit, így minden darab egy közösen töltött évet szimbolizál. 

Tegnap találtam a kedvenc főzős Facebook-os csoportomban ennek a sütinek az eredeti receptjét:

30 perces kevert mézes

A recept kedves szerzőjének már akkor írtam, hogy a közeljövőben ki fogom próbálni és ma reggel már meg is sütöttem.

Két dolgon változtattam ahhoz képest:

- teljes kiőrlésű lisztet használtam (az eredetiben sima liszt van)
- barack befőttet tettem a tetejére (az eredeti teteje meg van szórva vágott mandulával)

Nálam ezek a hozzávalók:

25 dkg méz
1 egész tojás + 1 sárgája
1 teáskanál fahéj
25 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
néhány darab barack befőtt

Elkészítés:

A lisztet elkeverem a szódabikarbónával.
A mézet meglangyosítom, hozzáadom az egész tojást + az 1 sárgáját, a fahéjat és csomómentesre kikeverem.

Belekeverem a szódabikarbónás lisztet és ezzel is elkeverem Nem kell megijedni, mert ez a massza elég sűrű, nem igazán folyik! :)

Egy kisebb tepsibe sütőpapírt teszek és a sűrű tésztát ebbe kanalazom.

A tetejére sorakoztatom a felszeletelt barack befőttet és előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt készre sütöm. Az, hogy teljesen át van-e sülve, tűpróbával ellenőrzöm.




Amikor teljesen kihűl, felszeletelem.

Kevésnek tűnhet ez az adag, de amikor megsül, szépen felemelkedik, legalább dupla magas lesz.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése