2016. szeptember 2., péntek

Olyan finomságot sütöttem, amivel már egy jó ideje szemezgettem:
Pudingos kalácskák teljes kiőrlésű lisztből


(a receptemet és a fázisfotókat az alábbiakban találjátok :) )
Hozzávalók (40 db kalácskához):
Tészta:
85 dkg teljes kiőrzésű liszt
1/2 l tej
1 cs. élesztő (42 g-os)
6 evőkanál cukor
6 tojás sárgája
3 dl olaj
Pudingos krém:
3 cs. pudingpor (én most epreset használtam)
9 + 4 evőkanál cukor
1 l tej
6 tojás fehérje


Elkészítés:
A tejben felfuttatom az élesztő kevés cukorral. A maradék cukrot kikeverem a tojások sárgájával. A lisztet egy tűzálló tálba teszem (nekem van erre egy zománcos tálam, ami a képen is látszik). Ebben meglangyosítom a gázon a lisztet. Beleteszem a cukros tojássárgákat, a felfuttatott élesztőt, majd elkezdem dagasztani. Az olajat a legvégén adom hozzá, amivel teljesen bedagasztom a tésztát.


Konyharuhával letakarom és meleg helyen a duplájára kelesztem. 

Miután megkelt a tészta, enyhén lisztezett deszkára borítom. Enyhén átgyúrom, majd 4 egyenlő részre osztom. A gombócokból külön-külön 5-5 kisebb gombóckát formázok, 

amiket egyesével kézzel kisodrok kb. 30 cm hosszúra. 

A kisodort tésztacsíkokat ketté hajtom, majd a hurkos végénél fogva hármat csavarok rajta.


Sütőpapírral bélelt tepsikbe sorakoztatom a kis kalácskákat, megkenem a tetejüket a tojások fehérjével (ezt még a továbbiakban fel fogom használni a krém lazításához, így nem vész kárba ;) ),

majd előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt készre sütöm.

Amíg sülnek a kalácskák elkészítem a krémet:


a pudingot és a 9 evőkanál cukrot egy tűzálló edényben összekeverem, majd a tejet is apránként hozzáadom folyamatos keverés mellett. Arra figyelek, hogy a tejes keverék mindig csomómentes legyen! Addig nem adom hozzá a következő adag tejet, amíg a kis csomócskákat el nem tüntettem! :)
Ezekből sűrű krémet főzők, majd szobahőmérsékleten, többször megkeverve langyosra hűtöm. Amíg a krém hűl, addig a megmaradt tojások fehérjét a 4 evőkanál cukorral kemény habbá verem. Ezzel a habbal lazítom a pudingos krémet: először csak 1-2 evőkanállal teszek a habból a krémbe, hogy azzal kezdjem lazítani. Ezt még lehet erősen keverni. A többi habot is hozzákeverem a krémhez több részletben, de ezt már óvatosan, hogy a hab csak a legkisebb mértékben essen össze.

Amikor a kalácskák kihűltek, vízszintesen ketté vágom őket. 

Habzsákba vagy ami nekem is van, egy nagyobb fecskendőre hasonlító eszközbe :) kanalazom a krémet és ennek a segítségével megtöltöm a kalácskákat.



Jó étvágyat!
:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése