2016. szeptember 21., szerda

Paradicsomos húsgombóc, ahogy én készítem



Ez egy egyszerű, gyors és kiadós étel, amit gyakran készítek. A kigondolástól, hogy mit is főzzek, a kész fogás asztalra kerüléséig max. 1 óra telik el és már lehet is falatozni. :)

Hozzávalók:
Húsgombóc:
fél kg darált hús
4 marék rizs
2 tojás
1 kisebb vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
só bors
Paradicsomszósz:
2 üveg házi paradicsomlé (nekem most ezek 0,75 l-esek voltak)
kb. 2 dl olaj
8 púpozott evőkanál liszt
cukor (mi édesen szeretjük)
pirospaprika, ha szükséges

Elkészítés:
A húsgombóc hozzávalóit egy edényben összegyúrom, 



majd egyenlő nagyságú gombócokat formálok belőle (ebből a mennyiségből nekem 10 gombóc szokott sikeredni)


Bő, olajos vízben, amibe egy kevés paradicsomlevet is teszek, kifőzöm a gombócokat kb. 15-20 perc alatt.


Amíg a gombócok főnek, elkészítem a paradicsomszószt:


Egy lábosban megmelegítem az olajat, majd beleteszem a lisztet és sűrű rántást készítek belőlük. 



A tűzről levéve, állandóan kevergetve több részletben hozzáöntöm a paradicsomlevet, hogy ne legyen csomós. Amikor az összes paradicsomlé benne van, visszateszem a tűzre és készre főzőm. (Ha nem eléggé szép piros a szósz, akkor szoktam beletenni egy kis pirospaprikát.) 


Mivel mi édesen szeretjük a paradicsomszósz, ezért cukorral ízesítem még melegen.
Tálaláskor a szószból merek a tányérba és erre teszem a kifőtt gombócokat.


Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése