2016. szeptember 19., hétfő

Somlói variáció



Nálunk nem telhet el úgy hétvége, hogy ne süssek vagy főzzek valami finomságot.
Most sem történt ez másképp, sőt a két technikát egyesítettem és készítettem egy „kis” adag somlóit három ízű krémmel, amibe tojás nélküli piskótát tettem.

Hozzávalók a tojás nélküli piskótához:
35 dkg liszt
15 dkg cukor
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 cs. sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
1 cs. vaníliáscukor
2,5 dl víz
1,5 dl olaj
1 evőkanál 20 %-os eset (nem kell fintorogni vagy megijedni: az ecet íze és „illata” a sütést követően nem lesz érezhető!)

Hozzávalók a krémekhez:
csokis:
3 cs. csokis pudingpor
1,5 l tej
9 evőkanál cukor
1 evőkanál csészés margarin

puncsos:
3 cs. puncsos pudingpor
1,5 l tej
9 evőkanál cukor
1 evőkanál csészés margarin

vaníliás:
3 cs. vaníliás pudingpor
1,5 l tej
9 evőkanál cukor
2 cs. vaníliás cukor (elhagyható, de nekem a vaníliás pudingoknak nem annyira intenzív az íze, ezzel szoktam rajta javítani)
1 evőkanál csészés margarin

Elkészítés:

A piskótával kezdem: a lisztet egybeszitálom a sütőporral és szódabikarbónával, összekeverem a cukorral, vaníliás cukorral.



A vizet, olajat, ecetet egybeöntöm, kicsit elkeverem



majd a száraz hozzávalókhoz adom 


és csomómentesre keverem. 



Egy jó tanács:
Nem keverem a tésztát túl sokáig, csak addig, amíg sima nem lesz, mert az ecet, a sütőpor és a szódabikarbóna egymással reakcióba lép. Ha sokat keverem, akkor nem fog szépen felemelkedni.
Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm a tésztát


és előmelegített sütőben 20 – 25 perc alatt megsütöm.


(A sütők különbözőek. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy átsült-e a tészta! Ha túl korán barnulna a teteje, betakarom alufóliával.) 
Deszkára teszem a kisült piskótát és ott hagyom addig, amíg teljesen ki nem hűl.



Amíg hűl a piskóta, addig elkészítem a krémeket az alábbiak szerint:
A csokis pudingot és a 9 evőkanál cukrot egy tűzálló edényben összekeverem, 


majd a tejet is apránként hozzáadom folyamatos keverés mellett.


Arra figyelek, hogy a tejes keverék mindig csomómentes legyen! Addig nem adom hozzá a következő adag tejet, amíg a kis csomócskákat el nem tüntettem! 



Ezekből sűrű krémet főzők, a tűzről levéve belekeverem a margarint, majd szobahőmérsékleten, többször megkeverve langyosra hűtöm. 



A másik két ízű krémet is így főzőm meg:

- puncsosat:





- vaníliásat:





belekeverem a vaníliás cukrot is:



A kihűlt piskótát a szintén kihűlt krémekkel egy nagy tálba rétegezem:

csokis krém, piskóta


puncsos krém, piskóta


vaníliás krém, amivel fel lehet díszíteni a somlóit, ahogy most én is tettem:



Pár órára a hűtőbe teszem.

Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése