2016. szeptember 25., vasárnap

Sörkifli

A hétvégén építkeztek nálunk a fiúk: kerítés készült. Ezt a könnyű, de nagyon laktató finomságot
sütöttem reggelire.




Hozzávalók

Tészta:

1 kg liszt
1 cs. élesztő (én a 42 g-osat szoktam használni)
1/2 l tej
2 dl olaj
2 teáskanál cukor

 

Töltelék:
1 sertésmájkrém
1 doboz vagdalthús vagy löncshús (40 dkg-os)
1 tojás
 

A betekert kiflik tetejére:
1 tojás
szezámmag, köménymag 


Elkészítés

A tejet megmelegítem a cukorral, majd a tűzről levével belemorzsolom az élesztő

 és felfuttatom.
 A lisztet egy tűzálló tálba teszem (nekem van erre egy zománcos tálam, ami az alábbi képeken látszik). Ebben meglangyosítom a gázon a lisztet. A langyos liszthez keverem a sót, majd hozzáadom a felfuttatott élesztőt.



Elkezdem összegyúrni a tésztát. 





A zsiradékot, amit itt az olaj, mindig utolsónak adom a tésztához! 

Tehát az olajat is hozzáadom a tésztához min. két részletben és belegyúrom,




majd kb. 30 percig pihentetem (nem mindig szoktam pihentetni, ha nincs időm, akkor a begyúrást követően azonnal készítem tovább)  

Annyit biztosan pihen a tészta, amíg a tölteléket összeállítom:

Egy edénybe beleöntöm a löncshúst, a májkrémet és a tojást, ezeket összekeverem.






A begyúrt tésztából 5 cipót formázok. 



Egyesével kinyújtom kör alakúra, majd 8 egyenlő részre vágom. Minden cikkre teszek a töltelékből 



és feltekerem. 



Tepsibe sorakoztatom a kifliket, tojással megkenem a tetejüket, megszórom szezámmaggal, köménymaggal, 



majd előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütöm. 



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése