2016. október 28., péntek

Zöldbabos rakott tészta paradicsomos-tojásos szósszal



Ezt az étel tipikus példája annak, amikor tanácstalan vagyok, hogy mi is legyen az ebéd. Ilyenkor van az, hogy ingázok a spájz és a laptopom között, ahonnan próbálok ötletet keresni. Most sem volt ez másképp. Amikor már a sokadik kör megtétele után voltam, akkor vettem egy nagy levegőt és azt mondta: ,,Megvan!" Gyorsan összeszedtem a hozzávalókat és nekiláttam az elkészítésének.

Hozzávalók:

50 dkg nagy fodros kocka tészta (másmilyen is lehet)
1 üveg házi paradicsomlé (kb. 7-8 dl)
50 dkg megpucolt, összevágott zöldbab (fagyasztottat használtam, amit én tettem el)
6-8 nagyobb gerezd fokhagyma
oregánó
6 tojás
metélőhagyma (nekem most szárított volt itthon, de a friss sokkal jobb)
bors
olaj

Elkészítés:

 A zöldbabot sós vízben megfőzöm.


A fokhagymát megpucolom, apróra vágom és kevés olajon megpirítom.


Hozzáadom a paradicsomlevet


az oregánót és a borsot, majd sűrű szószt főzök belőle.


A tojásokat egy edénybe beleütöm,



- ízesítem sóval és a metélőhagymával, majd jól összekeverem.


Kifőzöm a tésztát olajos, sós vízben.



Összeállítom a rakkottast:

- egy tűzálló edényt (ami nálam most jénai, de lehet tepsi is) vékonyan kiolajozok


- erre kanalazok a paradicsomos szószból,


- teszek rá a tésztából,


- jöhet a megfőtt zöldbab egy része,


- amire locsolok az ízesített tojásból.


Ezekből nekem három rétegre jutott minden sorból.


Előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütöm.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése