2017. január 10., kedd

Káposztás tészta (nagy segítséggel)





Nem tudom Te hogy vagy vele, de nekem nagyon sokat számít egy-egy étel elkészítésénél az, hogy milyen gyorsan készül el. Én hétköznap 6 körül érek haza és akkor kezdek neki a következő napi ebéd elkészítéséhez. Szóval ilyenkor nekifogni egy káposztás tésztának elég nagy lelki rákészülést igényel! Főleg azért, mert tudom, hogy kb. 1 órát csak a káposzta lereszeléssel fogok eltölteni. 
Szeretem a dolgomat a konyhai eszközökkel megkönnyíteni. Még valamikor ősszel találtam egy általam követett Facebook oldalon egy bejegyzést, amiben a konyhai aprító sokoldalúságáról volt szó. Ebben olvastam azt is, hogy a káposztás tészta előkészítését vagyis a reszelést ki lehet váltani azzal, ha kissé feldarabolva beleteszem az aprítóba és egy párat forog benne. Na most kipróbáltam ezt a módszert és IGEN! A hosszadalmas reszelést, ami közben néha még az ujjam is megsérült, lecseréltem erre a módszerre. Rengeteg időt spóroltam vele: annyi idő alatt lettem kész az egész étellel, mint amennyi időt eddig a reszelésre fordítottam! Ha van lehetőséged, akkor próbáld ki, nem fogod megbánni!

Hozzávalók:

1 fej közepes nagyságú (kb. 1 kg) káposzta (ez most 2 kg-os volt, aminek a felét, miután a fenti módszerrel az egészet felaprítottam, belekanalaztam egy közepes zacskóba és ment a fagyasztóba, legközelebb jó lesz)
olaj

bors (ízlés szerint)
1 csomag (fél kg-os) száraztészta

Elkészítés:

A káposztának ha kell, akkor a külső egy-két levelét leveszem. A fejet feldarabolom nagyobb szeletekre, majd kb. 2-3 cm-es darabokra és több részletben mehet a konyhai aprító tartályába. 



Rá a fedő, egy-két pörgés és fel van aprítva.



Egy lábosba olajat melegítek, erre öntöm a felaprított káposztát, megsózom 



és gyakori kevergetés mellett készre párolom. 



Amíg a káposzta párolódik, addig bő, olajos vízben a tésztát a csomagoláson leírt idő szerint kifőzöm.

Leöblítem és a kész káposztára öntöm.



Jól összekeverem.

Borssal lehet ízesíteni annak, aki szereti. :)

Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése